середа, 27 грудня 2017 р.


Тема уроку. Робота системи мащення. Способи очищення мастильного матеріалу.
Мета уроку:  ознайомити учнів із роботою системи мащення, способами очищення мастильного матеріалу; виховувати любов і пошану до праці людини; розвивати мовлення, критичне та логічне мислення, пам'ять.

Обладнання: плакати «Принцип дії системи мащення», стенд «Експлуатаційні матеріали»
Міжпредметні  зв’язки: з фізикою,хімією.
Тип уроку: комбінований.


Хід уроку
І. Організаційна частина.
         Перевірка готовності учнів до заняття.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1)    Усне опитування
-         Які ознаки несправності системи охолодження ви знаєте?
-         Які є причини несправностей системи охолодження?
-         Для чого призначення система мащення?
-         З яких частин складається система мащення?
-         Для чого призначені: оливний насос, повно потоковий фільтр?
2)    Письмові завдання на індивідуальних картках
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Організація вивчення нового матеріалу. 
1) План викладу теоретичного матеріалу.
Учні записують у зошити
2) Перегляд відеоматеріалу «Принцип дії системи мащення». Бесіда за побаченим.
3) Пояснення вчителя за планом (з використанням мультимедійної приезентації)
Матеріал для пояснення
У двигуні автомобіля КамАЗ-740 олива з піддона через оливоприймач засмоктується у дві секції оливного насоса. З нагнітальної секції насоса каналом у правій стінці блока управління олива подається в корпус повно потокового фільтра, де вона очищається, проходячи крізь два фільтрувальних елементи і надходить у головну оливну лінію. Звідти каналами в блоці й головках циліндрів олива підводиться до корінних підшипників колін вала, розподільного вала, втулок коромисел і каналом у штангах клапанів – до штовхачів. До шатунних підшипників колінчастого вала олива надходить каналом усередині колінчастого вала.
Олива, що знімається зі стінок циліндрів оливознімним кільцем. Крізь отвори в канавці кільця та отвори в поршні відводиться всередину його змащує опори поршневого кільця в бобиках поршня та верхній головці шатуна. З каналу в задній стінці блока циліндрів олива під тиском трубкою подається до підшипників компресора. з каналу в передній стінці блока циліндрів олива під тиском трубкою подається до підшипників компресора.  З каналу в передній стінці блока циліндрів олива спрямовується до підшипників паливного насоса високого тиску. З головної лінії олива під тиском подається в термосиловий датчик. Який керує роботою гідромуфти привода вентилятора залежно від температури рідини в системі охолодження. З радіаторної секції насоса олива надходить в фільтр відцентрового очищення й проходячи через радіатор, зливається в піддон картера через зливний клапан. Для створення найкращих умов мащення в системі має підтримуватися певний тиск:0,2-0,4МПа в легкових автомобілях. 0,4-0,6 МПа – у вантажних.
Фільтр відцентровий (центрифуга).
Корпус центрифуги обертається під дією реактивної сили. Коли тиск масла близько 0,3МПа (3кг/см2) то корпус центрифуги разом з маслом обертається з частотою 5000-6000об/хв.. при цьому важкі механічні частинки бруду і осаду під дією відцентрової сили відкидаються на стінки корпусу й осідають на них утворюючи щільний осад.

V. Вступний інструктаж.
Правила техніки безпеки під час виконання лабораторної роботи.
VІ. Лабораторна робота.
Тема. Ознайомлення з приладами системи мащення.
Мета: навчити учнів знімати з двигуна і розбирати прилади системи мащення. розвивати пам'ять, мислення.
Обладнання: блок циліндрів, масляний насос, фільтр, стенд «система мащення», плакати, ключі.
Послідовність роботи.
1.     Прочитати з підручника або конспекту і зясувати призначення основних приладів системи мащення.
2.     Користуючись плакатами і рисунками а також натуральними приладами ознайомитись з будовою системи мащення.
3.     Заповнити таблицю.
4.     Накреслити схему шляхів масла в системі мащення.
5.     Зняти масляний насос, фільтр.
6.     Зняти з двигуна повнопотоковий фільтр.
7.     Скласти і встановити на місце повнопотоковий фільтр.
Контрольні запитання і завдання.
-         Розкажіть про призначення, будову й роботу системи мащення двигуна.
-         Поясніть призначення і будову масляного радіатора.
-         Яку будову має масляний насос?
-         Поясніть будову й принцип дії повно потокового фільтра.
VІІ. Поточний інструктаж. Спостереження за роботою учнів.
VІІІ. Заключний інструктаж.
Підведення підсумків лабораторної роботи.
ІХ. Домашнє завдання
   Опрацювати §2.5, сторінки 65-77, підручника «Будова й експлуатація автомобілів»
Для охочих підготовити презентацію на тему «Робота системи мащення».


Немає коментарів:

Дописати коментар