четвер, 14 грудня 2017 р.


Тема уроку. Загальна будова і призначення системи запалювання.
Мета уроку:  ознайомити учнів із загальною будовою, призначенням системи запалювання, а також окремих приладів цієї системи; формувати  компетентності культури праці та побуту, виховувати любов і пошану до праці людини; розвивати мовлення, критичне мислення, пам'ять.
Обладнання: Двигун, стенд «Система запалювання», плакати «Розподільник»,
                        «Котушка запалювання», «Свічки запалювання».
Міжпредметні зв’язки: з фізикою, 7 клас, «Електричне коло».
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
         Перевірка готовності учнів до заняття.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1)    Усне опитування
1.     Для чого призначається генератор?
2.     Яку будову має генератор змінного струму?
3.     Як працює генератор змінного струму?
4.     Назвіть основні несправності генератора змінного струму.
2)    Письмове бліц-опитування (учні відповідають одним словом на 12 запитань)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
·        Постановка проблеми: навіщо в автомобілі система запалювання? Чи можна без неї обійтися?
ІV. Оголошення теми і мети уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
1) Пояснення вчителя з використанням мультимедійної презентації
         1. Призначення системи запалювання.
Система запалювання забезпечує займання пальної суміші в циліндрах карбюраторного двигуна і містить джерело електричної енергії та перетворювач низької напруги системи електрозабезпечення автомобіля на високу напругу свічки запалювання, іскра від якої запалює пальну суміш у циліндрі двигуна в потрібний момент.
         2. Будова системи запалювання.
1 – джерело електричного струму (акумуляторна батарея);
2 – стартер:
3,12 – проводи високої та низької напруги;
4 – амперметр;
5 – вмикач запалювання;
6 – додатковий резистор;
7 – котушка запалювання;
8 – вакуумний регулятор випередження запалювання;
9 – розподільник;
10 – конденсатор.
11 – розподільник;
13 – свічки запалювання;
7 – вмикач замка запалювання.
         3. Котушка запалювання слугує для перетворення струму низької напруги на струм високої напруги. Це підвищувальний трансформатор, первинною обмоткою якого проходить переривчастий струм низької напруги, а такий самий струм високої напруги виробляється у вторинній обмотці.
         4. Розподільник запалювання слугує для періодичного розмикання кола низької напруги та розподілу струму високої напруги по свічках запалювання відповідно до порядку роботи двигуна.
1 – додатковий резистор;
2 – кришка;
3 – осердя;
4 – вторинна обмотка;
5 – первинна обмотка;
6 – кільцевий магнітопровід;
7 – ізолятор;
8 – ізольована втулка.
5.     Кола високої та низької напруг.
Коло низької напруги проходить від позитивного затискача акумуляторної батареї через вмикач запалювання, додатковий резистор, первинну обмотку котушки запалювання та контакти переривника на масу автомобіля, а потім на мінусовий затискач акумуляторної батареї. До кола високої напруги входять вторинна обмотка котушки запалювання, з’єднувальні проводи високої напруги.
Система запалювання працює так: при ввімкненому запалюванні і замкнених контактах переривника по колу низької напруги проходить струм від акумуляторної батареї. Коли проходить струм низької напруги, осердя нагнічується й навколо обох його обмоток утворюється сильне магнітне поле. Після розмикання контактів переривника струм у первинній обмотці припиняється, створене ним магнітне поле зникає. Коли двигун працює з малою частотою обертання колінвала, тривалість перебування контактів переривника в замкненому стані більша, й струм у первинному колі встигає досягти свого максимуму.
VІ. Закріплення нового матеріалу.
·        Інтерактивна вправа «Скринька Пандори»: учні витягують запитання зі скриньки і дають відповідь
Орієнтовні запитання
1.     Для чого призначена система запалювання?
2.     Який принцип дії системи запалювання та з яких апаратів вона складається?
3.     Яку будову має котушка запалювання?
·        «Вилучи зайве»: з-поміж карток із написами деталей автомобіля учні вибирають лише ті, на яких є деталь із розподільника запалювання
З чого складається розподільник запалювання?
1 – з’єднувальна муфта привода;
2 – гайки октан-коректора;
3 – нижня пластина із шкалою;
4 – верхня рухома частина;
7 – тягарець;
8 – вакуумний регулятор випередження запалювання;
9 – рухомий диск;
10 – кулачок;
11 – розносна частина ротора;
12 – кришка розподільника;
13 – бічний затискач;
14 – центральний затискач;
16 – конденсатор;
17 – нерухомий контакт переривника;
20 – корпус.
VІ. Підсумок уроку.
·        Бесіда за змістом уроку
·        Виконання тестових завдань за компютером (для самоконтролю)
·        Оцінювання
VІІ. Домашнє завдання
1)    Опрацювати теоретичний матеріал §§ 2-3, с.183-188 з посібника «Будова та експлуатація автомобілів».
2)    Розробити тестові завдання з теми (для охочих)
3)    Знайти в Інтернеті інформацію про сучасні системи запалювання.




Немає коментарів:

Дописати коментар