середа, 3 січня 2018 р.


Тема уроку. Несправності системи охолодження. Призначення і будова системи мащення.
Мета уроку: ознайомити учнів із призначенням і будовою системи мащення; виховувати любов і пошану до праці водія, механіка; розвивати уяву, критичне мислення, пам'ять.
Обладнання: плакати, стенди «Cистема охолодження», «Система мащення»,натуральні прилади.
Міжпредметні зв’язки: з фізикою, хімією.
Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку.

Хід уроку
І. Організаційна частина.
         Перевірка готовності учнів до заняття.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.     Усне опитування
Орієнтовні запитання:
·        Для чого призначення система охолодження?
·        З яких основних частин складається система охолодження?
·        Які є типи системи охолодження?
·        Який принцип дії рідинної системи охолодження?
2.     Виконання тестових завдань (письмово)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
·        «Асоціативна павутина»: учні називають поняття, які у них асоціюються зі словом «несправність», записують їх на дошці;
·        Очікування від уроку. Учні формулюють самостійно
ІV. Оголошення теми і мети уроку.
V. Організація вивчення нового матеріалу. 
1) План викладу теоретичного матеріалу.
Учні записують у зошити
1.     Несправності системи охолодження.
2.     Призначення системи мащення.
3.     Будова системи мащення.
2) Пояснення учителя за планом
Теоретичний матеріал для пояснення
Ознаки несправності системи охолодження.
-         Перегрівання двигуна:
1)    Недостатня кількість рідини в системі охолодження;
2)    Пробуксування паса вентилятора;
3)    Забруднення системи;
4)    Неправильна робота термостата.
-         Переохолодження двигуна:
1)    Несправна робота термостата;
2)    Заїдання жалюзі у відкритому положенні.
-         Недостатній рівень охолоджуючої рідини;
-         Нещільності в з’єднаннях;
-         Натяг паса вентилятора (8…10мм).
Призначення системи мащення
         Система змащення забезпечує змащування тертьових поверхонь двигуна, подачу до них оливи, часткове їх охолодження, видалення продуктів спрацювання та очищення оливи.
До системи мащення входять:
-         Оливний насос – створює тиск оливи і забезпечує циркуляцію її в системі мащення.
-         Фільтр (оливо очисник) – очищує оливу від частинок металу (продуктів спрацювання), нагару, смол, пилу. Такі фільтри називаються повно потоковими тому. Що крізь них проходить вся олива.
-         Оливний радіатор – охолоджує оливу. Він установлюється перед радіатором …. й умикається відкривання крана на корпусі оливного фільтра.
-         Стержень для вимірювання рівня оливи.
-         Контрольні прилади – датчик і покажчик тиску оливи.
У двигунах автомобілів застосовують комбіновану систему мащення: найбільш навантажені деталі змащуються під тиском, а решта – спрямованим розбризкуванням оливи, котра витікає із зазору між спряженими деталями.
Вентиляція картера потрібна для підтримання в ньому нормального тиску й видаляння парів бензину та газів, що прориваються крізь …поршневих кілець і спричиняють корозію деталей, забруднення й розрідження оливи. Внаслідок потрапляння в картер відпрацьованих газів в ньому підвищується тиск, що призводить до руйнування ущільнень та появи протікання оливи.
3) Перегляд учнівської презентації на тему «Система мащення» (випереджувальне завдання)
VІ. Вступний інструктаж.
VІІ.  Лабораторна робота.  
Тема. Ознайомлення з приладами системи охолодження.
Мета: ознайомити учнів із розміщенням деталей системи охолодження.
Обладнання: блок циліндрів, масляний насос, повно потоковий фільтр, демонстраційний щит, стенд «система мащення», плакат «система мащення».
Послідовність роботи
1.     Прочитати відомості в підручнику про призначення основних деталей системи охолодження.
2.     Користуючись плакатом, рисунками ознайомитись з будовою системи охолодження.
3.     Заповнити таблицю.
4.     Зняти з двигуна масляний насос.
5.     Зняти з двигуна масляний фільтр.
6.     Встановити оливний фільтр на двигун.
VІІІ. Поточний інструктаж. Спостереження за роботою учнів, корекція їхніх дій, якщо вони допускають помилки.
ІХ. Заключний інструктаж.
Х. Підсумок уроку
·        Розгадування кросворду або складання пазлів (на розсуд учителя)
·        Інтерактивна вправа «Білі плями». Учні вставляють пропущені слова-терміни у заздалегідь підготований учителем текст.
ХІ. Домашнє завдання.
   Опрацювати §2.5, сторінки 65-77, підручника «Будова й експлуатація автомобілів»
Для охочих підготовити презентацію на тему «Система живлення».


Немає коментарів:

Дописати коментар