Тема:
Технічне обслуговування трансмісії.
Мета:
Ознайомити учнів із технічними обслуговуванням силової
передачі автомобіля.
Виховувати любов до праці водія.
Розвивати в учнів пам’ять, мислення.
Тип уроку: Урок з набуттям учнями нових
знань.
Час:
45хв
Хід уроку.
І. Організаційна
частина.
Вітаюсь. Відмічаю
відсутніх.
ІІ. Актуалізація
опорних знань.
1. Для чого призначена головна передача?
2. З яких деталей складається головна передача?
3. Які є типи головних передач?
4. Для чого призначений диференціал?
5. Яка будова диференціала?
ІІІ. Вивчення нового
матеріалу.
Тема:
Технічне обслуговування трансмісії.
1.
Технічне
обслуговування зчеплення:
-
Несправності.
2.
Технічне обслуговування коробки передач:
-
Несправності.
3.
Технічне обслуговування карданної передачі.
4.
Технічне
обслуговування заднього моста.
Технічне обслуговування
зчеплення.
Основні ознаки
несправності:
1.
Пробуксовування:
-
Обмеження
вільного ходу педалі;
-
Замаснення
фрикційних накладок веденого диска.
2.
Не повне
вимикання:
-
Збільшений
вільний хід педалі;
-
Попадання
повітря в гідропривід.
3.
Ривки під
час рушання з місця:
-
Спрацювання
веденого диска.
4.
Шум у
зчепленні:
-
Перекос
натискної п’яти.
5.
Заїдання
педалі в затиснутому положенні.
Технічне обслуговування коробки передач.
Основні ознаки несправності:
1. Шум у коробці передач:
- Відсутність оливи в картері;
- Велике спрацювання зубців шестерень і
підшипників.
2. Утруднене перемикання передач:
- Застій оливи з підвищеною в’язкістю.
- Поломки: пружин, кілець, синхронізаторів.
- Неповне вимкнення
3. Самочинне
вимикання передачі:
- Спрацювання фіксаторів;
- Спрацювання блокувальних кілець
синхронізаторів.
Технічне обслуговування карданної передачі.
Основні ознаки несправності:
1.
Послаблення
кріплення фланців карданних шарнірів і проміжної опори.
2.
Спрацювання
шліцьової муфти, хрестовини і підшипників.
3.
Прогин
вала.
Технічне обслуговування заднього
моста.
1.
Шум і
нагрівання під час руху:
-
Нестача
оливи в картері;
-
Спрацювання
зубців, шестерень головної передачі.
2.
Шум на поворотах:
-
Заклинювання
сателітів на осі;
-
Заїдання
шийок півосьових шестерень в коробці диференціала.
3.
Підтікання оливи.
Перед виїздом пересвідчитись, що не підтікає олива з коробки передач,
головної предачі. Перевірити дію зчеплення.
Технічне обслуговування
трансмісії:
Через 10 тисяч кілометрів пробігу автомобіля перевірити рівень рідини в
бачку привода.
Через 20 тисяч кілометрів пробігу автомобіля перевірити і відрегулювати
вільний хід педалі зчеплення.
Після перших 2-3 тисяч кілометрів, а надалі через 70 тисяч кілометрів
пробігу або через 3 роки замінити оливу в картерах коробки передач і головної
передачі.
ІV. Вступний інструктаж.
V. Лабораторна робота.
Тема: «Технічне обслуговування зчеплення»
«Технічне обслуговування
коробки передач»
«Технічне
обслуговування карданної передачі»
«Технічне
обслуговування заднього моста»
Мета: навчити учнів виконувати технічний огляд трансмісії.
Обладнання: автомобіль або агрегати трансмісії.
Послідовність роботи.
1.
Обслуговування
зчеплення.
2.
Обслуговування
коробки передач і карданної передач.
-
відкрити пробку коробки передач і долити масло.
3. Обслуговування заднього моста.
VІ. Поточний інструктаж. Правила техніки безпеки.
VІІ. Заключний інструктаж. Показ кращих робіт.
VІІІ. Закінчення уроку. Підведення підсумків.
Д/З: &4.7. стор. 264-268
Немає коментарів:
Дописати коментар